Ignácz György

  

15 éves koromban kerültem a Tungsram nagy családjába mint ösztöndíjas. A Landler Jenő Gépipari Technikumban végeztem középiskolai tanulmányaimat. A Tungsram ösztöndíj szerződés keretében havi 300 Ft-ot fizetett. Mivel erre nem volt kidolgozott rendszer gyakorlatilag munkaviszonyba kerültem. Kaptam gyári belépőt és havonta bejártam a fizetésemért a tanulmányi osztályra. Ez a szerződés folytatódott a Bánki Donát Gépipari Műszaki Főiskola elvégzése folyamán.

Üzemmérnökként kezdtem dolgozni a Lámpagyár Normállámpa gyártásában. 17 év alatt mindig az új fejlesztésű gyártó sorokkal foglalkoztam. Tisza sor, Kékes sor, 2500 automata sor. Egyik átvevője voltam a japán PAR-38 gépsornak, majd a telepítést és üzemeltetést vezettem. Két évet töltöttem Marokkóban ahol egy normállámpa gyár építését és átadását vezettem.

Ezután átkerültem a halogén autólámpa gyártásba, ahol egyik átvevője majdan üzemeltetője voltam az Iwasaki H4 gyártó sornak. Később ennek az üzemnek vezetője voltam.

Amikor a GE jövetelekor átszervezték a Budapesti fényforrásgyárat az Autólámpa gyáregység vezetője lettem. Ezt követően a gyár fejlesztési főmérnöke voltam. Újabb átszervezés következett, melynek keretében az Autólámpa Fejlesztés program vezetőként 10 évig irányítottam a fejlesztési munkát. Ekkor fejlesztettük és telepítettük a ma is működő összes halogén autólámpa gyártó sort a H7 hármas sor kivételével, valamint két stoplámpa gyártó sort Kanizsán.

bben az időszakban az autólámpa üzletág teljesítménye megduplázódott.

2002-ben 43 év után közös megegyezéssel távoztam a Tungsramból és a Falcon- Vision Zrt műszaki igazgatójaként módomban állt hasznosítani az autóipari beszállításban megszerzett tapasztalataimat. A cég számítógépes képfeldolgozással foglalkozott nulla gépgyártással. Felépítettünk egy megfelelő szintű gépgyártást és speciális öntvénymérő gépeket építettünk a világ nagy autógyárainak. Kínától Európán át Mexikóig mindenhol jelen vagyunk.

Ma már a 73. évemben mint műszaki tanácsadó segítem a cég munkáját amelynek résztulajdonosa is vagyok.

Kikerülvén a Tungsramból alkalmam volt sok magyarországi gyárat meglátogatni. Ekkor döbbentem rá, hogy a Tungsram mennyire kiemelkedett az átlagszínvonalból mind szervezés, minőségbiztosítás, fejlesztés, műszaki színvonal tekintetében.