Emlékezések Pálosi úrra

2023.04.02

DÖMÖS, 2023-02-21

Külön érdemesnek tartom, hogy a Kálmán miután elment a gyárunkból Németországba, akkor is szoros kapcsolatban állt Pálosi Józseffel. A végső búcsúztatásán is részt vett! Tóth Árpád kiegészítése

Tóth Árpi a közelmúltban arra kért, hogy írjak néhány sort arról, hogyan kerültem Gyöngyösre, és hogy kerültem Pálosi Úr közelébe.

Mint az Egyesült Izzó fizikus ösztöndíjasa kerültem Pipishegyre. 1975-ig a Félvezető Technológián dolgoztam, mint technológus. Folyékony angol nyelvtudásom, informatikai, valamint elektronikai ismereteim révén bekerültem a FAIRCHILD csapatba, ahol a Calif Mountain View beli csapat rezidense voltam. Itt kerültem Pálosi Úrral kapcsolatba.

1984-ben egy válás következtében földönfutó lettem. Pálosi Úr, aki már az IZZÓ Műszaki Igazgatója volt, felvett a Kenderesy Tamás Elektronikai Fejlesztési Főosztályára fejlesztőmérnöknek.

Pálosi Úr egy évre lakást bérelt részemre Budapesten, hogy szedjem anyagilag rendbe magam. Ez nem sikerült, de támogatott abban, hogy szerződéses munkát vállaljak valamelyik vállalatnál,  ahol ismernek, az ITT és a TFK jött szóba, és mint TUNGSRAM passzív állományú dolgozója, végülis a TFK Heilbronn választottam.

1985. szeptemberében vettem fel a munkát, és 2020-ig a legnehezebb projekteket végezve szép karriert futottam.

Skultéti 1979

Pálosi Urat én mindig kartársnak szólítottam. Egyszer Skultétit (a gyöngyösi akkori igazgatója) is kartársnak szólítottam, mire megkérdezte, hogy én is igazgató vagyok-e?

Skultéti egyszer megjegyezte, hogy a maga főnökével Pálosival egy párizsi konferenciára utaztunk.

Már Bécs felett járhattunk, mire Pálosi megkérdezte: Érzi-e maga Skultéti, hogy a vasfüggönyön túljárva itt már más a levegő?

Zavarkeltés

Pálosi Úr nem szerette egyébként a megszokott mellébeszélést és hazudozást. Értekezleteken többször kijelentette, hogy kérdezzenek, mielőbb még egymás közt is zavart keltenének.

Egy törzsgyári megbeszélésen eléggé szokatlan módon leteremtette Kászonyi Lacit, hogy itt ne beszéljen mellé, ne hazudozzon, menjen ki, és tekintse át az igazságot, majd azzal 10 órakor jelentkezzen az irodámban.

Ez általános meghökkenést keltett az úgynevezett "alárendeltek" körében.

Hozzáteszem, hogy Kászonyi Lacit minden kollegája igen tisztelte és szerette.

Heilbronn 1980. körül

A TFK-tól vásárolt chipekből szerelt TBA 120S FM demó áramkörrel súlyos zajprobléma és egyéb minőségi ügyek megbeszélésére az NSZK-beli Heilbronnba kellett Bordás Bélával utaznom. Mondja Pálosi Úr, hogy a Főpályaudvaron leszáll, majd a kimagasló víztorony irányába megy az útját keresztező Elisabeth Strasse-ig. Ott balra fordul és a második telek a Beyer Gyár után, a focipályával szemben lesz a TELEFUNKEN.

Kérdeztem, hogy mennyire biztos ebben, mire mondja: 45-ben a focipályán töltöttem fél évet amerikai fogságban, mivelhogy mint levente, eddig menekültem.

EIVRT 4. Épület. 1981. körül

Hallja Kálmán! Az előmenetelének jól tenne, ha elvégezné a foximaxit. Mire mondom, hogy Pálosi kartárs, érdemes ez most a szezonvégén?