Bagdadi történet 4.    

2021.10.02

A mindennapok történései. 

Az Április 18.-i történet folytatása Baracskai Fernc képeivel)

Réthelyi Ferire úgy emlékszem vissza, hogy ő állandóan ment. Amikor bent voltam a gyárban bámészkodni, többször is elment mellettem, mert szüntelenül rótta a kőröket. Persze ennek megvolt az oka, nem véletlenül ment annyit. Soha nem egyedül, valaki mindig mellette volt, akivel tárgyalt vagy beszélgetett. Mint később megvilágosodott nekem, azért ment folyton, mert közben ellenőrizte a dolgozókat, hogy ki dolgozik ki nem, és ezt rögzítette az agyában, ennek alapján küldte haza a lustákat Magyarországra.

Visszatérek a karácsonyhoz, amikor picit berúgtam.

Mint korábban írtam más időbeosztásom volt, mint szakácsnak, mert nem a fiukkal egyidőben dolgoztam. Azon a napon úgy fél 10 lehetett, még ágyban voltam, ez kicsit túlzás volt.... Rajtam kívül senki sem volt a táborban.

Nyílik az ajtó es a következő szavakkal belepett Réthelyi Feri meg Kerényi Laci bácsi.

-Ne haragudj, hogy zavarlak...../az volt az a pillanat amikor azt hittem elsüllyedek / ,de kaptunk az araboktól 2 birkát és lennék-e olyan szíves, hogy estere megfőzöm vacsorára.

Képzeld magad a helyembe!! :) :) enyhén szólva kínos volt... Természetesen igent mondtam és estére elkészült, akkor megint jött a Réthelyi Feri megkóstolta, azután megegyszer megkóstolta és azt mondta:

-KURVA JÓ!!Ez már az elismerés volt!! Azóta nálam a legmagasabb fokozat, ha valamiről véleményt kell mondani: a KURVA JO!!

Ezt én következetesen alkalmaztam életem során a gyakorlatban. Mert valahogy különbséget kell tenni a jó, a jobb és a még jobb között.

Elég jól elszórakoztam a két birkával, egész nap nem ettem semmit, de semmit és ez volt a baj, mert a tálalás elött bedobtam 1 deci vodkát, amit nem kellett volna....

Amikor Feri megkóstolta a birkapörköltet kivettem a hűtőből egy literes hazai pálinkát, amit édesapám juttatott el hozzám Bagdadba. Egy felest ö is megivott belőle, és nagyra értékelte!!

Ott a konténerben a konyhánkban!

Amikor nem volt hazai akkor kénytelenek voltunk arrakot

(Kelet-ázsiai nemes pálinka... Ma legelterjedtebben Indiában fogyasztják. Általában három alapanyagból készítik. Rizsből - a rizs hántolásakor keletkező mellékterméket erjesztik. Baracskai Ferenc kiegészítése)

vagy arakot (Arak is the traditional alcoholic beverage in Western Asia, especially in the EasternMediterranean countriesof Syria, Lebanon, Iraq, Jordan, Israel and Palestine)

inni, azt az ánizs pálinkát, amit sikerült megutálnom.

Lehetett whiskyt kapni, de az nagyon drága volt.

Úgy emlékszem 7 dinár vagy 21 dollár lehetett,1 üveggel.

Aztán a helyzet úgy hozta, hogy némi rendszerességgel volt whisky, mer a Magyarországból jövő kamionosok hoztak nekünk, mondjuk úgy, hogy hálájuk jeléül.😊

Azért hálálkodtak, mert sikerült találnunk egy helyet, ahol 600 litert tudtak tankolni egyszerre és ezzel indulhattak is vissza. Biztosan kitaláltad, hogy azon a helyen is magyarok dolgoztak. 😄

Ha beálltak a sorba várhattak 2 napig amíg megtankolnak.

Én tudtam hol van ez a hely, igy gyakran volt nekem whiskym.

'82-ben karácsonykor a táborunkból indult vissza egy kamion Magyarországra. Rajta a felirat HUNGAROCAMION ..Integettünk neki amig látótávolságban volt és sírva fakadtunk.

Könnyeztünk.

Így búcsúztunk tőle. Őszintén meg kell mondanom most, hogy írom ezeket a sorokat és visszagondolok, elszorul a torkom a sírás kerülget.

Nem vagyok egy ideggyenge típus, de ezt csak az érti, aki átélt hasonlót ....,ugye egyetértünk???

Ennek ma pont 38 éve...

Vásárlás a Bazárban 

Horváth Magdi számviteli vezető és Baracskai Ferenc