Multi Generation Product Development
Egy kis vidámabb (vagy lehet, hogy nem is olyan vidám így utólag...) történetet is megengedek magamnak, talán nem veszitek rossz néven.
Akkoriban, a CFL (Compact Fluorescent Lamp) Gyárban dolgoztam Nagykanizsán, mint Műszaki Vezető és mint Bogár Attila Gyárigazgató helyettese. Ilyen minőségben aztán nagyon sok megbeszélésen, konferencián vettem részt, sokat tanulva, sok nagyon érdekes és értékes embert megismerve, (fejlesztőket, technológusokat, gépgyártókat, kereskedőket, termék menedzsereket, stb,...kiváló szakembereket).
A CFL akkor nagyon hasított, fontos, jövőbemutató terméknek minősült (sic transit gloria mundi...) és mint ilyen esetben illik, rendszeresen szerveztek rövid távú (2-3 éves) stratégiai megbeszéléseket. Ezek általában többnapos rendezvények voltak, teljes áttekintéssel a CFL termékek globális fejlesztéséről, a versenytársak helyzetéről, kereskedelmi előrejelzésekről és végül a saját stratégia kidolgozásáról szóltak.
Ezen a bizonyos rendezvényen egy Obafemi Gboyega (remélem jól írom le a nevét) volt a globális termék menedzser, aki a Phillips-től jött, amint ezt előszeretettel hangoztatta.
Zajlott a munka, szekciókban, plenárisan, egyénileg, amit csak el tudtunk képzelni......majd jött a nagy nap az összefoglaló, a sum up...
Beültünk és vártuk, hogy a termék menedzserünk milyen, stratégiát következtetéseket vont le a többnapos tanácskozás végén.
És eljött a nagy pillanat Obafemi kiállt a tábla elé és elkezdte felírni:
FIRST OPTION (első opció):
Mindenki megfogta a tollát, hogy jegyzetelhessen....
Majd folytatta: DO NOTHING (Ne csinálj semmit)
Mi Bogár Attilával a hátsó sorokban ültünk így nem volt talán feltűnő, hogy már leestünk a székről a röhögéstől, de az első sorokban szerintem a többiek a kínok kínját állták ki, hogy komolyak tudjanak maradni.
Hát ilyen is volt.