Baracskai Ferenc

A Tungsram Történetek gyűjtője
  

Jól emlékszem arra a napra, 1981. április 1-ét írtunk és én telve önbizalommal és az akkori Gazdasági igazgató (Kiss Attila) segítségével,akivel korábban is együtt dolgoztam, jelentkeztem a Tungsramba pénzügyi vezetőnek. Felvételem és találkozásom Dienes Bélával hosszú időre meghatározta a sorsomat.

Ekkor kezdődött el 17 éves pályafutásom a tungiban, melyben már a kezdetekkor ,majd a GE színrelépésével megtisztelő vezetői feladatokat tölthettem be.

Akkor persze még nem tudtam,hogy a Tungsramba kerülni nagy megtiszteltetés volt,hiszen családok,generációk váltották egymást és a külsősöknek nehezebb volt gyökeret verni.

Valahogy mégis beindult a dolog,amiben a szerencse is közrejátszott!

A szigorúan pénzügyi terület mellett részt vettem Állami Tervbizottsági (ÁTB) anyagok készítésében,külső tanácsadói csoportok (Arthur D Little,Price Waterhouse) elemzéseinek elkészítésében ,a Félvezetőgyártás és a gyöngyösi gyár Mikroelektronikai vállalathoz csatolásában,elsősorban azért,hogy a Tungsramot versenypályára állítsuk.

Ennek is volt köszönhető,hogy azután a GE szemet vetett a vállalatra és aktív résztvevője lehettem a létrejövő új GE szervezetnek a 90' es évektől kezdve.

Így azután megkezdődött a pörgésem, 2-3 éves rotációm Treasury, Vevőkiszolgálási, Beszerzés, Értékesítés támogatás (Rest Of the World)igazgatói pozíciókba.

Részt vettem az USA-ban speciális vezetői kurzusokon és sokat tanultam.

Sok magyar és külföldi vezérigazgatóval dolgozhattam együtt és tanultam,tanultam.

Soha nem felejtettem azonban hogy számomra a munkatársakkal való kapcsolat jelentette a fő támpontot bármilyen területen is voltam.

Amikor a pénzügyi területen dolgoztam a teljes magyar tungis kollégák,Győrtől-Kisvárdáig segítették a munkámat később ez kibővült a GE nemzetközi csapatával.

Szóval sokat köszönhetek a Tungsramnak !

2001-től nemzetközi fejvadász és talent management konzultáns cégben dolgoztam és 2010-től létrehoztam saját karrier megoldásokkal foglalkozó tanácsadó vállalkozásomat, melyet működtetek a ma napig.